Lunchwebinar "Correct elektronisch attesteren en factureren"

Datum: 
13.11.2025 12:30 - 13:30
Locatie: 
Online
Easytocare

Sinds 1 september 2025 bent u als arts verplicht om alle ambulante verstrekkingen elektronisch te factureren aan de mutualiteiten, ongeacht uw conventiestatus. Twee maanden na de invoering merken we echter dat de overgang naar eFact en eAttest in de praktijk heel wat onduidelijkheden en fouten met zich meebrengt.

Daar komt bij dat vanaf 1 januari 2026 een strikt verbod op ereloonsupplementen geldt voor alle ambulante patiënten met een verhoogde tegemoetkoming (VT). Ook deze wijziging heeft een rechtstreekse impact op uw facturatie.

Om al deze praktische vragen en aandachtspunten toe te lichten, organiseren we samen met onze partner, tarificatiedienst Easytocare, een lunchwebinar van één uur op donderdag 13 november. Tijdens deze sessie brengen we u volledig op de hoogte van de geldende verplichtingen m.b.t. elektronische facturatie en hoe u ze correct toepast in uw dagelijkse praktijk.

Programma
Inschrijven
Praktische informatie

Programma

Dr. Christophe Spaas, voorzitter VAS, afdeling Antwerpen, Limburg en Vlaams-Brabant, zal als introductie een toelichting geven bij:

  • Het uitgebreide verbod op ereloonsupplementen bij alle ambulante VT-patiënten vanaf 1/1/2026
  • Wat er nog wel en niet mogelijk is om aan te rekenen aan VT-patiënten binnen deze nieuwe regelgeving
     

Daarna geeft tarificatiedienst Easytocare, een praktijkgerichte uiteenzetting over:

  • Correct elektronisch attesteren (eAttest) en elektronisch factureren (eFact)
  • De meest gemaakte fouten sinds de invoering van verplichte e-facturatie
  • Correct gebruik van transparantiecodes bij niet-vergoedbare prestaties
  • De meerwaarde van een tarificatiedienst bij foutenvrij factureren
  • Q&A met concrete praktijkvoorbeelden

Kortom, een ideale gelegenheid om bij te blijven en uw kennis van het digitale factureren in de zorg te optimaliseren.

Inschrijven

Deelname is gratis voor leden. Niet-leden storten € 50 (incl. btw) op rekeningnr. IBAN BE24 0015 2221 5138 (BIC GEBABEBB) met vermelding van uw naam en "Lunchwebinar 13.11.2025".

Schrijf u hier online in voor de lunchwebinar.

Praktische informatie

Datum: donderdag 13 november 2025
Tijdstip: 12.30 - 13.30u
Deelname: gratis deelname voor leden, mits voorafgaande inschrijving. Niet-leden betalen € 50 (incl. btw).  
Type infosessie: online webinar
Opname: De webinar wordt niet opgenomen. U kan het dus later niet herbekijken.
Accreditering: aangevraagd in de rubriek Ethiek & economie

 
 
Deel dit bericht: 
Deel dit bericht