Hoe een vervangtoken aanvragen bij het RIZIV?

Heeft u uw stemtoken niet meer? Vraag dan zo snel mogelijk een vervangtoken aan.

Artsen die op donderdag 7 of vrijdag 8 juni hadden ingelogd om te stemmen of stemden en inmiddels hun token verloren of vernietigden, kunnen een nieuw token aanvragen.

Wat moet u hiervoor doen?

  1. Mail het RIZIV dat u geen stemtoken meer heeft via het e-mailadres SEC_DIR_MED@riziv.fgov.be, met vermelding van :
    • uw naam en RIZIV-nummer
    • een verklaring op eer (in de e-mail) dat het token niet meer in het bezit is
    • de vraag naar een vervangtoken
       
  2. Het RIZIV controleert eerst of u kiesgerechtigd bent én of u zich reeds op donderdag 7 of vrijdag 8 juni heeft aangemeld om te stemmen.
     
  3. Daarna zal het RIZIV u telefoneren op basis van het telefoonnummer in MyRiziv om uw identiteit te verifiëren.
    Hiervoor dient een telefoonnummer aanwezig te zijn in de online webtoepassing MyRiziv.

    Let op dat uw telefoonnummer correct is vermeld in MyRiziv.
    U vindt hier een korte demo met instructies hoe u naar MyRiziv kan navigeren en uw telefoonnummer kan aanpassen.
     

  4. Indien alles in orde is, wordt er een token verstuurd per gewone brief naar het adres vermeld in MyRiziv.
     
  5. Zodra u uw stemtoken heeft ontvangen, kan u een geldige stem uitbrengen.
    Ontdek hier hoe u in 4 eenvoudige stappen kan stemmen.